2011年12月15日

談教科書「成本高漲」

談香港教科書「成本高漲,賺唔到錢好慘慘呀」

此題材我在一段時間之前準備討論,甚至聯絡過一d中學生朋友去了解目前教科書情況(部份網友應該知道),後來冇繼續。近日由於有相關新聞,我亦曾在G+討論過少許。今日見又有網友提起,終忍唔住爆發。
以下為該網友帖子,但請留意,我係「讚同」佢既意見所以爆發的。

G+原帖: https://plus.google.com/u/0/113442699146306246779/posts/2Hg7UTmWLZX
「豬兜:既然紙價日升提升....印刷費亦日益提升....照計...開發電子書係一條降低書價成本既出路....但點解....書商會話...用電子書....書價反而會上升....真令人摸不著頭腦....最令人R頭既係...政府竟然接受呢個解釋....」


唔止政府接受呢種鳩up,係連d市民都居然相信。

事實上改用電子書根本接近「無額外成本」可言,好撚多人竟然忘記左,其實依家d書老早已經係「電子書印返出黎」。我再講一次,我係度討論緊出版商既成本,唔係售價。

你班港厘不嬲居然相信香港果d垃圾「教科書」居然一直賣緊幾百蚊係好合理既,會相信「改用」電子版後會令售價升高,我真係恭喜你地d智慧囉。

我唔知你班香港人係盲左,定係三十年來冇入過普通正常書局。唔該移移玉步行入"真書局"望兩分鐘,再回答我你地憑乜野覺得香港果d垃圾教科書既售價可以高過d「真正的市售書」而且係好幾倍。請你回答之前先花十秒認真諗清楚自己既內容先好答我,唔好比d「唏教科書又點同呢」呢類毫無意義廢人廢語比我,please。

呢張係我前排問一位F.4學生取得的書單。假如閣下已離開校園超過5年,請先認真看看再重新檢視我講既野。

我知,我明,以香港商人既聰明才智,到時係唔使旨意班出版商會容許你地用普通notebook或者tablet黎做電子書平台,而會係要政府出資幾十億「研究開發」一種用普通tablet改出黎、但係只能夠開佢地果d打靶教科書既「香港電子教育系統」,我明。

我更加明你地係會無知無覺粒聲唔出,然後睇住電視鬧班幫緊你地出聲既泛民議員「班泛民又係度嘈嘈閉,你地嘈落去我個仔咪冇書讀?」


=======================
補充09:12pm:今日同人扯左大半日都係講埋d無謂野,依家我返返去個主題下結論。書商話「教科書電子化會令成本上漲」,完全係鳩up:

1) 要將目前教科書電子化,實際上就係零成本。一切所謂"困難"其實全部係鳩up。

2) "電子版"就係電子書。冇任何深奧定義,就算只靠目前常見既 DOC PDF PPT 甚至 TXT 都得而且已經足夠有突,絕對唔存在乜撚野「必需等待乜柒野新format」呢種事。

3) 出版社向來都做緊「將電子原稿copy入軟件再排版」既工序。無論繼續出紙書定係 任何電子format 呢個工序都係接近相同。乜野「人員需要好耐黎學習」之類講法屬於鳩up!

4) 要電子化,頂多開頭第一濟要錢例如買軟件。硬件都唔撚使,請唔好比人昆,因為出版社一直都要靠電腦先可以出到版。至於乜野"公司d機舊到點點點"之類,真係連屌都費事。再講,書商幾百蚊本垃圾賺撚左家長咁多年,依家就算要你出one stop一筆錢做電子化,你班撚樣同我say no?家長唔通有責任養你班陷家剷一世豐衣足食??

5) 外國書問題,其實外國教科書一早就電子化,使撚似你地咁依家仲係度遷就班陷家剷書商!

6) 最後最後,唔好意思,我係嚴格將香港既「教科書商」同「一般書商」分開既,所有文字只談前者。你班撚樣書商覺得自己電子化會提高成本喎,做唔住喎,不嬲賺好微喎… 咁你地唔好撚做啦!比人地做啦!你班仆街書商老早就應該死撚左去架喇!